Heritage Tour part 1 - Reisverslag uit Banská Bystrica, Slowaakse Republiek van Christopher Coppens - WaarBenJij.nu Heritage Tour part 1 - Reisverslag uit Banská Bystrica, Slowaakse Republiek van Christopher Coppens - WaarBenJij.nu

Heritage Tour part 1

Door: christopher coppens

Blijf op de hoogte en volg Christopher

24 Oktober 2011 | Slowaakse Republiek, Banská Bystrica

Hallo beste vrienden!!

En dan ben ik ineens meer dan 5000 km en 7 landen verder en dat in 11 dagen!

Het doel van de hele Europa reis door voornamelijk midden en oost Europa was om de geschiedenis van de katholieke en de protestante kerk beter te leren kennen.
Ik moet zeggen dat het aardig is gelukt. Veel nieuwe dingen geleerd en veel informatie ontvangen.
Uiteraard was er ook tijd voor een hele hoop lol en de toerist uit de hangen.

Op dinsdag 11 oktober vertrokken we dan om 5 uur in de morgen. De eerste stop van onze tour zou in Rome zijn. Meteen ook de langste afstand die we zouden afleggen op 1 dag. De hele tour hebben we ons zelf vervoerd in 2 auto’s een busje met 8 personen en 1 kleine rode Nederlandse auto met 4 personen. Ik heb me vrijwel de hele tour in de rode auto begeven.
Onder het genot van een heerlijk geluidsinstallatie en goede muziek met af en toe een hapje en drankje en een heerlijke massage en wat slapen kwamen we toch na een lange reis om 11 uur in de avond aan in Rome. We wisten ook meteen dat we in de goede buurt zaten aangezien er om de 100 meter 1 prostitué stond…. Locatie waar wij sliepen was verder wel prima en goed beveiligd;)

Eerste dag Rome was meteen ook ongeveer de zwaarste dag van de hele tour. Heel veel gezien ook nieuwe dingen die ik een paar jaar geleden niet heb gezien in Rome. Eerst naar de Audiëntie van de paus geweest. Na een 1.5 uur bezoek aan het Vaticaans museum wat tevens super mooi en gaaf is om eens doorheen te lopen, hebben we wel 20 minuten de tijd gehad om de Sint- Pieter Basiliek te bewonderen. Was ook meteen 1 van me hoogtepunten van de hele tour. De gouden kapel in de kathedraal was echt heel gaaf, de hele dag aanbidding en die sfeer heerste er ook echt! Zoiets heb ik nog nooit gevoeld! En dat in een gebouw waar duizenden toeristen rond liepen. Het was ook echt gigantisch druk die dag in Rome. Het weer was dan ook heeeeel mooi:D Wel 30 graden de hele dag.
Na een Engelstalige mis te hebben gehad hebben we savonds nog de Spaanse trappen bezocht en dan was dag 1 alweer voorbij.

Dag 2 in Rome was wat minder bijzonder. Na tig uren in de file te hebben gestaan om bij de catacomben te komen om daar een niet verstaanbare tour te krijgen zijn we zo snel mogelijk weer terug gekeerd na het centrum om in een korte tijd het colosseum te bewonderen en voor mij het mooiste gebouw ever van Rome: 1 groot wit gebouw. (geen idee wat de naam is:P)
De rest van de dag/avond naar Assisi gereisd.

Assisi is een hele mooie stad! Op een prachtige heuvel, het weer was nog steeds super en zit er ook nog een super mooie geschiedenis in! Zelf was ik aan het eind van de dag na opnieuw zoveel mogelijk te hebben bezocht met de groep helemaal gesloopt. Na het avond eten trok ik het zodanig niet meer dat ik echt op instorten stond maar gelukkig heb je altijd geweldige mensen hier rond lopen die je dan net op tijd even opvangen zegmaar:D!! En na wat wijn en een goede fles bier voelden ik me wel weer prima. Helaas begon de dag erna weer rampzalig met het besef dat mijn mobiel het toch voorledig had begeven. De rest van de dag naar Zwitserland gereisd.
Daar geweldig opgevangen door een gast gezin! We mochten zelf pizza’s maken wat echt super gaaf was en sliepen we in een super luxe YWAM base!

De volgende dag bezochten we de hele dag Lausanne een plaats dicht bij Geneve. Die dag hadden we 1 persoon extra een zus van iemand van onze groep. Ze hadden elkaar al meer dan 6 maanden niet meer gezien en was dus wel bijzonder.
Het was zondag dus gingen we naar de kerk, dit keer geen katholieke maar een andere waarvan ik de naam niet weet maar een zeer bijzondere ervaring was. De dienst werd geleid door een vrouw wat het extra bijzonder maakte
We kregen een rondleiding door de stad en daarna waren we uitgenodigd bij een YWAM vrienden om mee avond te eten en mochten we onze Hearing God’s voice sessie daar doen.
Zwitserland is het meest gastvrije land ever weet ik wel na deze tour!

De Volgende dag maandag 17 oktober was Geneve aan de beurt. Opnieuw een mooie stad en kregen ook een tour door de stad. Na dat we onze spullen hadden opgehaald bij ons gastgezin kregen we nog een rondleiding in een YWAM in Lausanne. Heel gaaf om eens te zien hoe andere YWAM loacaties eruit zien en om andere mensen te ontmoeten.
Omdat het allemaal een beetje uitliep vertrokken we pas tegen avond naar Hurlach een plaatsje in zuid Duitsland. Omdat we al vele kilometers in de zelfde auto met de zelfde mensen hadden afgelegd vonden we het wel eens tijd worden om te switchen van auto’s. Op dat moment beseften we eigenlijk pas echt hoe close we wel waren geworden met zen vieren. Is ook niet heel raar na minder dan 1 week bijna 40 uur te hebben doorgebracht in dezelfde auto.

En dan is het voor nu wel even genoeg geweest. De rest volgt de volgende keer over onder andere de ervaringen en belevenissen in: Herlach, Hernhut en Praag

Foto’s staan allemaal al op Facebook maar ik zal er de komende dagen hier ook nog wat plaatsen. Foto’s waar ik zelf ook op sta zullen mogelijk pas later volgen.

Ben tevens op dit moment niet bereikbaar op me mobiel.Ben ook vrijwel al mijn nummers kwijtgeraakt:S Kzoek nog naar een oplossing maar grote kans dat ik de rest van me dts zonder mobiel ga doen.

Veel liefs!
Christopher

  • 24 Oktober 2011 - 17:15

    T Margriet:

    Christopher wat een geweldig verslag om te lezen en wat een ervaringen.
    Ik ben erg benieuwd naar het vervolg en ook de foto's, want heb geen facebook.
    We wachten het geduldig af ..........
    als je ons tenminste niet te lang laat wachten!

  • 24 Oktober 2011 - 17:41

    Caroline:

    Wow super cool je reist echt heel Europa af! En in een korte tijd en dan weet je echt pas wat de verschillen zijn. Heel veel plezier in de andere landen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Banská Bystrica

DTS in Slowakije

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2012

Camino de Santiago

19 Maart 2012

Laatste maand in Slowakije

27 Februari 2012

Ervaringen in India

07 Februari 2012

Laatste dagen in India!

16 Januari 2012

Kort bericht vanuit India
Christopher

Actief sinds 02 Sept. 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 16000

Voorgaande reizen:

11 September 2011 - 24 Maart 2012

DTS in Slowakije

Landen bezocht: