En dat was alweer week 3! - Reisverslag uit Banská Bystrica, Slowaakse Republiek van Christopher Coppens - WaarBenJij.nu En dat was alweer week 3! - Reisverslag uit Banská Bystrica, Slowaakse Republiek van Christopher Coppens - WaarBenJij.nu

En dat was alweer week 3!

Door: christopher coppens

Blijf op de hoogte en volg Christopher

03 Oktober 2011 | Slowaakse Republiek, Banská Bystrica

Hallo allemaal!

Ik vond het wel weer leuk om iets te laten weten uit het nog steeds mooie Slowakije!

Afgelopen week hebben we een redelijk normaal programma gehad. Met bijvoorbeeld op dinsdag avond het onderdeel: Hearing Gods voice bij een Nederlands gezin thuis. Voor Celebrate en 4U bezoekers zal de naam Ad de Bruin wellicht bekend voor komen. We eten eerst samen en vervolgens luisteren we tussen de 1 en 1.5 uur naar een lezing via de computer met aan het einde een stukje praktijk. Dit is word voor mij per avond mooier!

Op woensdag avond weer open avond, dit keer niet met ons eigen lofprijs groepje maar 1 Engels sprekende Slowaakse. Maar ik mocht toch meespelen wat uiteindelijk nog prima ging! Welke liedjes we zouden spelen merkte ik op het moment zelf pas wat het wel bijzonder maakte. Donderdag avond hebben we gezellig spelletjes gespeeld met onder ander Nederlandse spel kaarten. Is lachen wat niemand snapt dus wat het betekend. En uiteindelijk met de hele groep nog wat gaan drinken in een van de zeer vele kroegen hier in Banska Bystrica.
De spreker was deze week: Mike Montgomery, komt uit Ierland en was voor mij een goede spreker! Hij sprak over onder ander: Zonde, vergiffenis, verleiding, haat en bitterheid. Het was duidelijk te merken dat hij echt uit zijn hart naar ons sprak wat het dus echt mooi maakte!
Deze week zullen we teachings krijgen van Win Du Plesis. Komt uit Zuid Afrika en woont in België op dit moment. Kan dus wel een woordje Nederlands! Ik heb van mede studenten meegekregen dat het een zeer goede spreker is! De onderwerpen waar hij over zal spreken zijn voornamelijk: Gods plan for us, abba’s love. Father types, healing the orphan heart. En na 1 dag heb ik meer zin in een teaching gekregen dan ooi! Dit kan nog wel eens een hele mooie week worden! (ben ik eigenlijk wel zeker van!)

Komende week zullen we ons ook zeer gaan voorbeiden op onze Europa tour! Deze zal plaats vinden van 11 tot 23 oktober. We zullen vele landen gaan door crossen waarvan ik deze bijna zeker weet: Slowakije, Tsjechië, Italië, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk en mogelijk nog meer. Welke plaatsen we gaan bezoeken horen we groten deels deze week. Ik heb er in ieder geval veel zin in!

Afgelopen weekend heb ik zoveel mogelijk uit proberen te rusten zover dat mogelijk was. De bedtijden liepen uiteindelijk door de gezelligheid toch wel weer uit tot 1-3 uur.

Gisteren ben ik naar Hongarije geweest om precies te zijn: Boedapest voor een concert van Jesus Culture! Dit was echt heel gaaf! Het was dan wel 3 uur rijden maar zeker de moeite waard! Een worship band dat mij persoonlijk zeker heeft geraakt en me een zeer mooie avond heeft gegeven!
Daar tegen over staat dat ik nu wel echt volledig gesloopt ben! Ik ben vandaag voor de eerste keer van me leven ook de uitdaging aangegaan om 1 dag helemaal NIKS te eten! Nou voor de gene die mij wel een beetje kennen is dat gewoon onmogelijk voor mij. Ik ben een grote eter (vooral hier) en kan geen maaltijd overslaan… Ik doe dit om eens echt te voelen wat nu echt vasten is en het is gewoon vreselijk! Maar dat was ook de bedoeling ervan:P

Me Engels word per dag beter en de groep word steeds leuker en hechter! Super top dus!

En dan heb ik nog groot nieuws! Ik weet naar welk land ik ga met de internationale outreach voor 3 maanden! Ik mag het alleen niet op internet delen vanwege veiligheid van mijzelf en onze groep! Dus wil je het weten (uiteraard wil je dat:P) Mail me even en ik geef het je door!
En nogmaals bedankt voor alle leuke reacties!

Veel liefs!
Christopher

  • 03 Oktober 2011 - 16:09

    Marleen Jansen:

    Ik heb van je moeder gehoord waar je heen gaat! Echt SUPERGAAF!! Ik ben zo benieuwd hoe je het gaat vinden daar!
    Leuk je verhaal te lezen!

    Groetjes!

  • 03 Oktober 2011 - 17:20

    Mama:

    Super, je verslag!
    Mooie week voor de boeg met het vooruitzicht op 2 weekjes toeren door Europa. Helemaal top!

  • 03 Oktober 2011 - 19:52

    Marjolein Klarenbeek:

    Super! Ik ken beide sprekers, helemaal gaaf! De kaarten waren trouwens ooit van mij ;) Heb het super! Geniet er van Wim is echt een goede spreker!

    (Oja, en als je in Tsjechië bent, pas op voor de tramrails ;) als je wilt weten waarom, moet je het maar aan Michal ofzo vragen :P )

    Groetjes!

  • 03 Oktober 2011 - 20:22

    Helenne En De Rest:

    Hoi Christopher,
    Leuk, die verslagen van je te lezen. Je schrijft ook heel leuk. Niet een saai verhaal, maar enthousiast en afwisselend. Goed, hoor.
    Heel veel succes met je europa-tour.

    Heel veel groeten en veel plezier!

  • 03 Oktober 2011 - 20:30

    T. Margriet:

    Christopher gelukkig dat jij het leuk vond om iets te laten weten, want het is echt leuk om weer iets van je te lezen. Geweldig allemaal! Even voor een concert naar Boedapest en daarna nog effe een paar landen. Je ziet, hoort en leert veel op deze manier en zeker nu je engels beter wordt. Super hoor!
    Succes de komende week en geniet ervan!

  • 07 Oktober 2011 - 11:50

    Monique:

    Hee Christopher,
    Wat gaaf om al je verhalen te lezen zeg! Je beleeft daar zulke mooie dingen, dat ga je echt nooit van je leven meer vergeten (wat natuurlijk ook de bedoeling van de DTS is!). Ik wens je heel veel plezier tijdens je reis door Europa, ik hoop dat je veel mooie steden gaat zien en veel mag leren. Verder ben ik natuurlijk heel benieuwd waar je heen gaat op outreach dus ik zou zeggen, stuur mij ook maar even een mailtje :)
    Hou je haaks, God Bless en heel veel groeten van de andere kant van de wereld!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Banská Bystrica

DTS in Slowakije

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2012

Camino de Santiago

19 Maart 2012

Laatste maand in Slowakije

27 Februari 2012

Ervaringen in India

07 Februari 2012

Laatste dagen in India!

16 Januari 2012

Kort bericht vanuit India
Christopher

Actief sinds 02 Sept. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 16001

Voorgaande reizen:

11 September 2011 - 24 Maart 2012

DTS in Slowakije

Landen bezocht: