Eerste paar dagen - Reisverslag uit Banská Bystrica, Slowaakse Republiek van Christopher Coppens - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Banská Bystrica, Slowaakse Republiek van Christopher Coppens - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: christopher coppens

Blijf op de hoogte en volg Christopher

15 September 2011 | Slowaakse Republiek, Banská Bystrica

Hallo allemaal!!

En dan zit je ineens al voor 4 dagen in Slowakije! We zeiden net tegen elkaar dat het net leek dat we nu al zo'n 4 weken hier zitten zoveel hebben we al gedaan!

De heenreis:
Aangezien ik de vorige avond een super gezellig feestje heb gehad wat door slecht weer wat was uitgelopen was ik nog niet helemaal wakker en helder toen ik eenmaal vertrok
Maar eenmaal op de het vliegveld ging prima, was wel even slikken om afscheid te nemen. Vliegtuig vloog zoals die moet vliegen. Opgewacht door 2 mensen waarvan 1 Nederlander die mij op een 4 uur durende busreis gezet. Eenmaal aangekomen in Banska Bystrica meteen weer opgewacht door Ad de Bruin een van onze staff tijdens onze hele DTS.
Na een klein stukje het centrum in rijden maakte ik voor het eerst kennis met de rest van deelnemers en staff door meteen in een voorstel ronde te worden gedumpt en spelletjes ronden. Kort gezegd een lange maar geslaagde dag!

We begonnen de volgende dagen gelukkig al lekker vroeg zodat ik vooral niet kon uitrusten en dan had ik nog niet eens last van een jet lag. Rond half 7 gaan alles wekkers al in onze kamer. Ik slaap samen met 4 andere jongens in 1 kamer met 1 douche enz. Om 7 uur begint ons programma die duurt tot 9 uur savonds. En dat is lang!

In de groep zijn er ongeveer 7 Amerikanen, 1 Canadees, En een stuk of 6 Slowaken. Dus komen we met staff op ongeveer 15 uit. waarvan 10 DTS volgers waar onder ik:D! Kwa meiden en jongens is het helemaal fiftyfifty

Omdat ik het jullie niet wil aan doen om een super lang verhaal voor te schotelen laat ik nog ff veel weg wat ik miss later nog wel vertel;)

En dan is het ineens 14 september en dat betekend: Jarig!! en wel 18 jaar:D Zeer leuke leeftijd als je in Nederland woont maar niet als je op dat moment in Slowakije bent voor 7 maanden. Je hebt er niks aan!
Maar het was zeker een super leuke dag! Ze hadden een super lekkere cake gemaakt! Een super aardige kaart gemaakt en ook nog gezongen!

Maar mijn hoogtepunt was toch wel het Hillsong Live concert die avond! In een niet al te groot basketbal stadion, compleet overvol geladen met jongeren. En of course stond ik bijna helemaal vooraan in het midden:D Het was helemaal geweldig!! The best worship band ever!! Want zij kunnen spelen dat is echt niet normaal meer!

Het weer is hier trouwens echt heerlijk! al vanaf het moment dat ik het vliegtuig uit stapten tot nu aan toe is het gemiddeld 25-30 graden de hele dag met een strak blauwe lucht!

De Engelse taal is nog wel 1 grote ramp! ik kan amper een fatsoenlijke zin zeggen, Engels verstaan is geen probleem gelukkig!

Ik ga nu maar stoppen anders word het wel heel lang allemaal. En wil toch nog wel proberen een leuke indruk achter te laten;)


Mocht je toch nog ergens benieuwd naar zijn, ergens vragen over hebben. Of miss nog wel het belangrijkste gewoon willen kletsen: Mail/facebook het! I like that very much!!:D Ik heb ook eindelijk een fatsoenlijke manier gevonden om te skype, so add me if you want!

Tot de volgende reisverslag!

Veel liefs en groeten!!
Christopher






  • 15 September 2011 - 14:48

    Mary Reijntjes:

    Nog van harte gefeliciteerd :)
    Je bent wel aan een avontuur begonnen zeg,wil jij mij als leek eens uitleggen waarom en vooral je daar bent ?

    groetjes.

  • 15 September 2011 - 16:40

    Sander:

    hee kerel
    mooi weer f wat van je te horen, echt gaaf dat ineens hillsong voor je neus staat in een land als slowakije, kan geen toeval zijn zou je toch haast zeggen. mis wat inspiratie voor ons bandje, maar geniet er maar lekker vang behalve je engelse taal en we moetten maar is skypen

    groeten van marleen en sander
    houdoe

  • 15 September 2011 - 16:51

    Tante Edith,oom Jan:

    Hallo kerel,
    De eerste geluiden klinken erg goed.
    Optreden van Hillsong als hoogte punt.
    Geweldig man en nu lekker afzien.
    Lange dagen maken,lekker engels leren en lekker weer. Wat wil je nog meer?

    Succes en tot hoors.Groeten oom jan

  • 15 September 2011 - 16:52

    Marleen:

    Hillsong!
    En dat lekkere weer
    wauw, ik ben jaloers!
    geniet ervan :)

  • 15 September 2011 - 19:41

    Michel En Miek Derks:

    proficiat christopher! Hoe is het met het engels van de Slowaken? Je moet maar zo denken over 7 maanden droom, denk en spreek je vloeiend engels. Groeten uit een veel kouder Nederland, VANACHT ZOU HET 4 GRADEN WORDEN, met kans op NACHTVORST AAN DE GROND, can you imagine?
    Groetjes enne, succes met die lange dagen!

  • 16 September 2011 - 07:25

    Marjolein Klarenbeek:

    Hey! Super te horen dat het goed gaat :) Geniet van je tijd daar! Groetjes en Bless you!

  • 16 September 2011 - 17:24

    Martine:

    Klinkt heel gaaf allemaal :) een hele fijne tijd toegewenst!

  • 17 September 2011 - 19:30

    T Margriet:

    Christopher SUPER om je eerste ervaringen te lezen.
    We gaan het volgen!
    Succes met het engels spreken, een hele opgave, maar gelukkig versta je hen. Het begin is er!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Banská Bystrica

DTS in Slowakije

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2012

Camino de Santiago

19 Maart 2012

Laatste maand in Slowakije

27 Februari 2012

Ervaringen in India

07 Februari 2012

Laatste dagen in India!

16 Januari 2012

Kort bericht vanuit India
Christopher

Actief sinds 02 Sept. 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 15998

Voorgaande reizen:

11 September 2011 - 24 Maart 2012

DTS in Slowakije

Landen bezocht: