Eerste weken India!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Christopher Coppens - WaarBenJij.nu Eerste weken India!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Christopher Coppens - WaarBenJij.nu

Eerste weken India!!!

Door: christopher coppens

Blijf op de hoogte en volg Christopher

26 December 2011 | India, New Delhi

Hello dutch landers!!

Ten eerste: Merry Christmass!!!

En dan zit ik ineens al dik 2 weken in India! Had ik nooit kunnen denken en dromen een paar maanden geleden!

Op 5 december vertrokken we vroeg in de morgen naar boedapest om daar een vlucht te nemen naar Istanbul om vanuit daar naar New Delhi in India te vliegen. Daar zouden we nog een korte vlucht naar onze locatie voor de eerste 1.5 maand nemen. In totaal zou de hele reis ongeveer 22 uur gaan duren zonder tijd verschil van 4.5 uur ingerekend. Het liep helaas iets anders: we vlogen tot India met Turkisch Airlines. Prima vliegtmaatsschappij met goed eten, goed vliegtuig en serves in het vliegtuig was ook uitstekend. 1 min punt die wij toevallig tegen hadden. In boedapest al 2.5 uur aan de grond gestaan waardoor we onze vlucht maar op het nippertje haalden in Instanbul. Dit zelfden gebeurden opnieuw in Istanbul waardoor we onze aansluiting in New Delhi dik misten:P Volgende vlucht waarbij er 13 plaatsen vrij waren: 13 uur later..... Dus dat werden 13 zwaar vermoeiende uren doorbrengen op een vliegveld in India, zie je het al voor je :)?! Door tijdverschil ook al bijna een hele nacht overgeslagen en was ik zelf ook nog eens ziek en had ik sinds 4 december in de morgen amper meer geslapen. Maakte het er allemaal nog leuker door maar daar heb je elkaar natuurlijk voor. Uiteindelijk deden we er in totaal 36-38 uur over:P Een ervaring rijker vind in zelf :D!

Zoals ik al had verwacht en een klein beetje had gehoord, gelezen en gezien op Tv is India in grote chaos!! Het verkeer is compleet gestoord!! Je hebt steden in Europa waarbij je soms denkt of ze er wel verkeers regels hebben. Dat is nog niks vergeleken met hier hoor :) Verkeers regels in India... eeuuhh denk het niet! Snelheids duivels hebben ze hier dan weer niet, maarja wat wil je met half afgemaakte wegen met scheuren en gaten overal en nergens. En zo heb je nog wel veel meer dingen hier die je echt niet kan voorstellen. Cultuur schok nummer 1 dus :) Voor mij trouwens totaal geen probleem raar genoeg. Ik vind het allemaal maar geweldig om mee te maken!

India is verder ook het meest gastvrije land ever naar buitenlanders toe!! Al heel wat liters thee en heerlijke caken en koeken naar binnengewerkt! Hoe erg ik het soms niet wil worden we echt overal voor getrokken en worden we echt soms als sterren behandeld. Wat je ook wil je kan er niks aan veranderen alleen maar respecteren en ook stiekum van genieten.
Paar feitjes:
Nu al bij meer dan 1000 kinderen handen geschud. (geen geintje)
Het record van foto gedoe op een bepaald moment samen met andere studenten staat op: 10 professional foto camera's, 2 Tv camera's en taloze andere mobieltje.Dat is echt extreem dus! Compleet gekken huis altijd om ons heen dus en we zoeken er echt niet naar.

Het eten is verder super lekker alleen voor een Nederlander echt niet te harde in het begin heb ik al gemerkt. Loop vanaf dag nummer 1 al rond met maag klachten. Vorige week het moeten begeven en eet met groten tegen zin al 1 week lang alleen maar rijst en brood en slik een hoop medicijnen om alles weer goed te krijgen. Maar alles is gelukkig weer bijna ok!

Internet is hier verder moeilijk te verkrijgen dus zal een blog regelmatig moeilijk worden. Ook heb ik natuurlijk vele ervaringen meer die ik wil vertellen maar wat natuurlijk gewoon niet mogelijk is hier vanwege veiligheid.

Ik ga nu stoppen. Iedereen een super zalig kerstmis en alvast een gelukkig nieuwjaar toegewenst!!

voor alles higtime gangers: een hele mooie tijd toegewenst, ik ga jullie missen!!

veel liefs,
Christopher