Laatste maand in Slowakije - Reisverslag uit Banská Bystrica, Slowaakse Republiek van Christopher Coppens - WaarBenJij.nu Laatste maand in Slowakije - Reisverslag uit Banská Bystrica, Slowaakse Republiek van Christopher Coppens - WaarBenJij.nu

Laatste maand in Slowakije

Door: christopher coppens

Blijf op de hoogte en volg Christopher

19 Maart 2012 | Slowaakse Republiek, Banská Bystrica

Hallo beste vrienden en familie!

Weer een reisverslag over de ervaringen in Slowakije. Na een grote ervaring van 3 maanden lang in India was het weer even omschakelen. Ik denk dat de cultuur schok van India terug naar Slowakije groter was dan andersom. De eerste paar dagen kregen we dan ook vrij om zo van onze jet leg en lange vermoeiende reis bij te komen. Wonderbaarlijk genoeg was de reis zonder enige problemen of vertragingen goed verlopen. Heel veel rust kregen we uiteindelijk niet aangezien we die zondag nog in 2 verschillende kerken zouden spreken over onze ervaringen. Ook zouden we die dag daarna voor 5 klassen op een middelbare school staan. Het was dus veel voorbereiden geblazen. Zelf sprak ik over het land India zelf. Dat werkt blijkbaar ook het meest gewaardeerd omdat ik het nogal leuk probeerde over te brengen.
Op de gebruikelijke open avond op woensdag spraken we ook nog voor een grote groep mensen over India.

Ook hebben we afgelopen woensdag in Bratislava voor een super grote wekelijkse jongerengroep gesproken in een bioscoop zaal. Eerst speelden een van de beste lofprijs bands van Slowakije voor meer dan 1 uur wat echt super gaaf was. Toen waren wij voor 45 minuten aan de beurt waarin we de beste sprekers van de groep hadden laten spreken. Daarna vroegen we of er misschien mensen gebed wilden, totaal onverwachts stond de halve zaal zeker op en hebben we voor zeker 1.5 uur non-stop in gebed teams voor jongeren gebeden met zeker de nodige resultaten! Zo was het uiteindelijk een zeer geslaagde avond geworden wat helemaal niemand had verwacht!

De laatste maand krijgen we ook nog teaching. Zo hebben we 1 week geleden teaching gehad over Destiny van een Nederlander uit Amsterdam. Een onderwerp dat paste bij deze laatste weken van de DTS
Afgelopen week kregen we teaching via een video over de 7 Mountains en over relaties.
De laatste week zal vooral voorbereiding worden op weg naar huis. Ook zouden we 2 dagen in Oostenrijk doorbrengen. Helaas ben ik zondag flink ziek geworden en dus nu(maandag) besloten om alleen achter te blijven aangezien ik zeker nog niet goed genoeg was. Erg jammer aangezien ik er erg naar uit keek en dit een van de laatste dagen met de hele groep samen zal zijn na 7 maanden.

Jammer genoeg zit de DTS er dus bijna op. Aanstaande donderdag hebben we de graduation en op vrijdag avond zit de DTS er officieel helemaal op en zullen we al afscheid moeten gaan nemen! Iets wat erg hard zal gaan worden na 7 maanden zeer gehecht als groep te hebben doorgebracht. Ik zal zondag naar Boedapest gaan vertrekken om daar met 2 andere vrienden de dag door te brengen om zo op maandag morgen het vliegtuig naar Eindhoven te nemen. Zo zal ik dus meteen de eerste week in Nederland met 2 mede studenten/vrienden gaan doorbrengen wat echt super gaaf is! Na de eerste week zullen ze weer hun eigen kanten gaan en zal ik me gaan voorbereiden op mijn volgende grote avontuur! Ik zal namelijk de pelgrimstocht Camino de Santiago gaan lopen in Spanje! Ik zal beginnen in zuid Frankrijk: Saint-Jean-Pied-de-Port. Het zal een wandeltocht worden van rond de 800 km. Pasen zal ik nog wel gewoon in Nederland doorbrengen. Op 10 april zal ik naar zuid Frankrijk vertrekken. Ik heb er alvast super veel zin! Het zal een grote uitdaging worden met veel afzien maar wel een ervaring om nooit meer te vergeten!

Als ik dit nu allemaal schrijf lijkt het allemaal zo onwerkelijk dat ik over precies 1 week alweer thuis ben. De 7 maanden waren een ontzettend groot avontuur en ervaring die ik nooit meer wil en zal vergeten. Een tijd die ik nooit had willen missen, ik ga iedereen hier super erg missen al verlang ik ook wel weer beetje terug naar huis.
Ik ben van plan om nog 1 reisverslag te plaatsen als ik weer terug ben in Nederland.

Veel liefs en groeten,
Christopher

PS: ik heb de afgelopen weken ook 3 reisverslagen over India over de mail verstuurd. Heb je deze niet ontvangen dan stuur me even een mailtje ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Banská Bystrica

DTS in Slowakije

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2012

Camino de Santiago

19 Maart 2012

Laatste maand in Slowakije

27 Februari 2012

Ervaringen in India

07 Februari 2012

Laatste dagen in India!

16 Januari 2012

Kort bericht vanuit India
Christopher

Actief sinds 02 Sept. 2011
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 15974

Voorgaande reizen:

11 September 2011 - 24 Maart 2012

DTS in Slowakije

Landen bezocht: